דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השכרת רכב בארץ: תחרות חיובית ושלילית 

מאת    [ 08/08/2010 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 2971 פעמים ]

כמו בהרבה תחומים, התחום של השכרת רכב בארץ הוא תחום שיש בו תחרות רבה. נדמה שכול הזמן נולדות עוד ועוד חברות השכרת רכב בארץ והתחרות רק גדלה והולכת. לפי חוקי הכלכלה התחרות צריכה להטיב עם הלקוחות: החברות השונות מתחרות על כספו של הלקוח ולכן הן מציעות לו הצעות טובות יותר כדי לשכנע אותו לבחור בחברה אחת במקום באחרת. במציאות המצב איננו כה פשוט. התחרות בין חברות השכרת רכב בישראל איננה תמיד תחרות הוגנת, במיוחד כאשר מדובר בלקוח. למעשה ניתן לדבר על שני סוגי תחרות: תחרות חיובית ותחרות שלילית. בסוג הראשון ניתן לכלול חברות השכרת רכב בארץ שמנסות להרוויח לקוחות על-ידי שיפור השירות. בסוג השני ניתן לכלול חברות השכרת רכב בארץ שמנסות להרוויח כסף על חשבון השירות ללקוח.

תחרות חיובית על לקוחות בתחום של השכרת רכב בארץ פועלת בכמה נקודות. שיפור השירות שמעניקות חברות השכרת רכב בישראל הוא תחום שבהחלט נובע מהתחרות הזו; חברות השכרת רכב בארץ מנסות למשוך אליהן לקוחות והן מבדלות את עצמן מחברות אחרות על-ידי שימת דגש על שיפור השירות ללקוח. כיוון שישנן חברות שעדיין לא הפנימו ששירות טוב הוא אבן הפינה לכול עסק שחפץ להצליח, חברות השכרת רכב בארץ שמציעות שירות לקוחות איכותי בהחלט יכולות למשוך אליהן לקוחות חדשים ולשמור על נאמנותם של הלקוחות הוותיקים.

גם בתחום המחירים והשירותים הנלווים, חברות השכרת רכב בארץ מנסות ליצור לעצמן יתרון על חברות אחרות. כיום, הלקוח יכול להשוות מחירים דרך האינטרנט ולכן המחיר משחק תפקיד חשוב בבחירת החברה שבשירותיה הלקוח ישתמש. כיוון שקל לבצע השוואת מחירים הרי שיותר לקוחות עושים זאת לפני שהם פונים לסוכנות השכרת רכב בישראל. התחום הספציפי הזה של מחירים ושירותים הוא גם התחום שבו ניתן להבחין כיצד תחרות חיובית הופכת לתחרות שלילית.

חברות השכרת רכב בארץ מנסות לפעמים ליצור מצג שווא של מחיר אטרקטיבי שמאחוריו מסתתרת מעין מלכודת. המחיר שמציעות חברות השכרת רכב בארץ אלו אינו המחיר הסופי או הכולל אלא מחיר חלקי שעליו יש להוסיף עוד כהנה וכהנה תוספות. הלקוח שהתפתה למחיר וכבר בא לסוכנות ההשכרה מוותר ומשלם כיוון שאין לו זמן או כוח להתחיל שוב בחיפושים. החברה אולי לא תזכה לראות את הלקוח המאוכזב שנית, אך היא סומכת על כך שלקוחות אחרים יופיעו במקומו.

חברות השכרת רכב בארץ גם מנסות לחסוך כסף על חשבון הלקוח. ישנן חברות השכרת רכב בישראל שמשקיעות מעט ככול האפשר בתחזוקת הרכבים ומעגלות פינות בכול הנוגע לטיפול בצי הרכב. גם זו דרך להתמודד עם התחרות הקשה ולחסוך בהוצאות, אך מי שמשלם על כך הוא הלקוח שאינו מודע לעניין. עוד דרך לחסוך היא בהכשרת כוח האדם בחברות השכרת רכב בארץ; אין להתפלא על כך שהשירות נראה בהתאם.

התחרות בתחום של השכרת רכב בישראל יכולה בהחלט לפעול לטובתו של הלקוח אך לא תמיד כך הוא הדבר. על הלקוח המעוניין לשכור מכונית לגשת לביצוע בעיניים פקוחות ולשים לב למלכודות, לטריקים ולאותיות הקטנות. עם קצת זהירות וקצת ביקורת הוא יגלה את אותן חברות השכרת רכב בארץ שבחרו בשיטת התחרות החיובית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב